در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
        سالم‌خبر: روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند، اعلام کرد. به گزارش سالم‌خبر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مؤمن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد. شنبه، 8 اردیبهشت 1403

        عناوین مرتبط
        وزارت بهداشت را در حوزه سیاست‌گذاری راه نمی‌دهند، فقط دیکته می‎کنند
        سالم‌خبر: نایب رئیس انجمن داروسازان تهران، گفت: حدود دو سال است که پرونده نسخ الکترونیک راه‌اندازی شده است؛ قرار بود پیش‌ از این و در اوایل برنامه توسعه قبلی اجرا می‌شد اما به دی‌ماه ۱۴۰۰ رسید و یک‌شبه و ناگهانی اجرا شد. این اقدام تعجیلی و دیده نشدن موارد فنی باعث شده که حفره‌ها و اشکالات زیادی در اجرای پرونده وجود داشته باشد. بهمن صبور افزود: قرار بود وزارت بهداشت، مجری این طرح باشد و از یک برنامه به‌نام «سپاس» رونمایی کند که ذی‌نفعان درمان و دارو ازجمله پزشکان، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها در زیرمجموعه آن فعالیت کنند. بیمه‌های پایه و مکمل هم به این سامانه متصل می‌شدند، اما اجرای این طرح ازسوی وزارت بهداشت به‌طور ناگهانی تعطیل و به بخش خصوصی سپرده شد.

        تجویز داروهای گیاهی در عطاری‌ها ممنوع است
        سالم خبر: معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل درباره تعداد متخصصان طب سنتی ایرانی در کشور گفت: از سال ۱۳۸۶ تا کنون حدود ۸۰۰ نفر متخصص طب ایرانی وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شده‌اند. به گزارش سالم خبر، مرتضی مجاهدی افزود: از سال ۱۳۸۶ تا کنون حدود ۸۰۰ نفر متخصص طب ایرانی وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شده‌اند. از این تعداد حدود ۵۰۰ نفر فارغ التحصیل شده‌اند و در سلامتکده‌ها و مطب‌های خصوصی طب ایرانی مشغول خدمات دهی هستند. وی ادامه داد: با توجه به استقبال خوب مردم از طب ایرانی حداقل به چند هزار پزشک متخصص در این حوزه نیاز داریم تا مردم بتوانند راحت‌تر به این افراد دسترسی پیدا کنند و فرد متخصص را از غیرمتخصص تشخیص دهند.

        به گزارش سالم خبر، مریم اخگری رئیس مرکز کنترل کیفی آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برخی داروهای مخدر که با مجوز وزارت بهداشت در داروخانه‌ها عرضه می‌شود به دلیل ایجاد عوارض جبران ناپذیر حتماً باید با نسخه معتبر پزشک در اختیار متقاضی قرار گیرد و هر نسخه نیز تنها یکبار پیچیده شود. وی گفت: از داروخانه‌ها درخواست می‌شود که از ارائه داروهای مخدر بدون نسخه پزشک به افراد به خصوص قشر جوان شدیداً خودداری کنند چرا که مصرف خودسرانه داروهای مخدر و بدون دستور و نظارت پزشک موجب ایجاد وابستگی، اعتیاد و گاهی مرگ خواهد شد.